Вкрай насичено пройшов другий день Всеукраїнського форуму "Дні освітнього лідерства" 2 червня 2023 р. НУ "Запорізька політехніка" був радий вітати спікерів з усіх куточків України, а також співвітчизників, які представляли українську наукову діаспору.
Роботу форуму відкрив ректор НУ "Запорізька політехніка" Віктор ГРЕШТА, вказавши на важливість забезпечення якості освіти та освітньої діяльності для лідерства ЗВО. Серед пріоритетних напрямків розвитку Національного університету "Запорізька політехніка" сьогодні Віктор Леонідович зазначив створення відкритого нового освітнього, дослідницького, інформаційного та виховного середовища підготовки фахівців нового покоління з широким спектром необхідних знань і компетентностей, науковий та інноваційний розвиток, інтеграція в міжнародний освітній і науковий простір.
Особистим досвідом керування установою у період війни, принципам ухвалення швидких і ризикованих рішень, збереження стійкості у період кризи поділилась виконавча директорка Національного Фонду досліджень України Ольга ПОЛОЦЬКА.
Членкиня Національної команди експертів України з реформування вищої освіти, членкиня Національного агентства із забезпечення якості вищої Ірина ЗОЛОТАРЬОВА вказала на актуальність створення стратегії цифрового розвитку університетів, розкрила основні складові інституційної стратегії цифрового навчання на викладання, наголосивши на гнучкості використання інформаційно-комунікаційних технологій. Членкиня ГЕР 29 НАЗЯВО Зоряна ЛУЦИШИН розглянула питання
стратегічного планування освітніх програм як підґрунтя модернізації менеджменту освітньої діяльності. Було акцентовано на проблемі мотивації науково-педагогічних працівників, на навичках і професіях майбутнього, а також нових підходах до менеджменту освітньої діяльності.
Оксана БІЛОУС, членкиня ГЕР 10 НАЗЯВО, окреслила європейські підходами до проєктування освітніх програм, озвучивши кейси Віденського університету.
Освітній експерт, співзасновник ГО «Прогресильні» Іван БАЛИКІН акцентував, що рейтинги є важливим міжнародним інструментом оцінювання якості освіти, а ЗВО-лідери вказують орієнтири розвитку та мотивують.
Голова 292 НМК МОНУ Еллана МОЛЧАНОВА розкрила тему «Створення інклюзивного університетського клімату». Було розглянуто поняття інклюзії, створення безбар’єрного освітнього середовища, приклади неінклюзивності, технології впровадження інклюзивності на веб-ресурсах.
Виконавчий директор Української асоціації освіти дорослих, член НАЗЯВО Микита АНДРЄЄВ говорив про стереотипи, які поширені у суспільстві щодо освіти дорослих, а також приділив особливу увагу законопроекту "Про освіту дорослих".
Членкиня Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Лідія ФЕСЕНКО розкрила тему «Громадянська освіта як невід’ємна складова університетського середовища».
Доповідь Ірини ГРИЩЕНКО стосувалась соціальної місії університетів та розвитку лідерського потенціалу суспільства.
Ігор ЛИМАН розказав про ініціативу "Українська наукова діаспора", розпочату Радою молодих учених при МОНУ та Офісом підтримки вченого. У доповіді спікера було наголошено, що це можливість заохотити повернення українських науковців, згуртувати дослідників та покращити імідж української науки.
Координаторка спеціальних проєктів центру Education USA в Україні Юлія ПІСКОРСЬКА розповідала про можливості співпраці студентів та викладачів Америки та України в рамках віртуальних обмінів COIL, які розвивають, передусім, м’які навички та міжкультурну комунікацію.
Олена ГУЗАР поділилася експертним досвідом та розказала про основи того, що треба знати, щоб стати лідером, як переконувати людей та доносити власну думку, вмітити ставити запитання, а також викликати довіру.
Див. тут