Ukrainian Science Diaspora
« Back to News

Article

Представники Української наукової діаспори прийняли участь у Scholars at Risk 2024 Global Congress

Yevheniia Polishchuk, 16 July 2024

У Вільнюському університеті 25-27 червня 2024 року проходив непересічний захід Scholars at Risk 2024 Global Congress, куди була запрошена Українська наукова діаспора.

Тема Глобального конгресу 2024 року «Стійкі знання: уроки університетів, науковців і студентів у вигнанні» мала на меті вивчити та зафіксувати досвід нинішнього та попередніх поколінь академічних спільнот, які були змушені залишитися у вигнанні через політичні заворушення, репресії, катастрофи та конфлікти. Від Афганістану до України, Білорусі до М’янми, Туреччини до Судану, Нікарагуа до Ізраїлю/Палестини тощо. Обговорювалися питання, як глобальна наукова спільнота може допомогти більшій кількості вчених і студентів досягти безпеки та відновити свої академічні ролі найбільш ефективно? Як можемо допомогти закладам і системам вистояти й, зрештою, побудувати кращі, міцніші та вільніші спільноти вищої освіти, чи то у вигнанні, чи то після повернення додому?

Українських науковців представляла Зорина Боярська, докторка наук, очільниця Українського відділення Литовського наукового товариства (Вільнюс, Литва). Пані Зорина Боярська мала панельний виступ, що стосувався України. Були обговорені проблеми українських науковців, як в Україні, так і за її межами. Зокрема, проблеми обмеженості виконання наукових досліджень через відключення електроенергії, спричинені постійними обстрілами з боку росії; скорочення фінансової підтримки; згортання програм нефінансової підтримки українських науковців. Зорина нагадала колегам, що в Україні і досі йде війна, яка має серйозний вплив на сферу науки і освіти, і програми й досі необхідні для подальшого функціонування. Наприкінці доповідачка подякувала світовій науковій спільноті за допомогу, довіру та солідарність. Для довідки: Глобальні конгреси є найбільшими мережевими подіями SAR, які об’єднують провідних науковців, правозахисників, студентів і професіоналів, щоб переосмислити питання академічної свободи та пов’язаних з нею цінностей, вчитися один у одного та допомогти сформувати порядок денний SAR на наступні роки.